Her yıl 8 Mart niçin ‘Dünya Kadınlar Günü ‘ olarak kutlanır.
Tarihinin nerelere dayandığını hiç düşündünüz mü ?
26 – 27 Ağustos 1910 tarihinde Danimarka’nın Kopenhag şehrinde 2. Enternasyonale bağlı kadınlar toplantısında (Uluslararası Sosyalist Kadınlar Konferansı) Almanya Sosyal Demokrat Partisi liderlerinden Clara Zetkin, 8 Mart 1857 tarihindeki tekstil fabrikası yangınında ölen kadın işçiler anısına 8 Mart’ın “Internationaler Frauentag” (International Women’s Day – Dünya Kadınlar Günü) olarak anılması teklifini öne sürdü ve öneri oy birliğiyle kabul edildi. O günden bugüne her 8 Mart Dünya Kadınlar Günü olarak kutlanmaktadır.
Annemiz, sevgilimiz, eşimiz, dostumuz, hayat arkadaşımız vb. birçok rolüyle insanlığın varoluş felsefesini yerine getiren bu narin insanların, kadınlarımızın Dünya Kadınlar Günü kutlu olsun.
www.naptanu.com

Bu güzel bilgilendirme ve anlatım için NAPTANU'ya teşekkürler.
YanıtlaSil